GY.I.K. - Gyakran Ismételt Kérdések

2025-02-02
GY.I.K. - Gyakran Ismételt Kérdések

Amikor megkerestek minket, rendre hasonló, vagy épp ugyanazokat a kérdéseket kapjuk tőletek. Úgy gondoltuk, itt az ideje, hogy előálljunk egy GYIK cikkel, így egyből választ kaphattok már azelőtt, hogy hívnotok kellene minket. Ebben a cikkben összeszedtük nektek a leggyakrabban feltett kérdésekre a válaszokat. Ha még mindig akad kérdésetek vagy akár egyből időpontot egyeztetnétek, keressetek minket bátran!

Érdeklődés, időpontegyeztetés, foglalás menete

Hogyan történik az időpontegyeztetés, foglalás?
  1. Mielőtt keresel bennünket, érdemes végigolvasni a teljes cikket, hátha megtalálod a kérdéseidre a választ.
  2. Ezután érdemes kitölteni kapcsolatfelvételi űrlapunkat, és rövid időn belül felvesszük veled a kapcsolatot időpontegyeztetés vagy további kérdések tisztázása céljából.
Hogyan tudom felvenni veletek a kapcsolatot?

A honlapunkon a Kapcsolat fül alatt minden elérhetőségünket megtalálod.

Szolgáltatások és árak

Milyen szolgáltatásokat kínáltok?

Alapvetően BMW és Mini gépjárművekbe telepítünk utólagosan Apple CarPlay és Android Auto-t szoftveres vagy hardveres beavatkozással - az autó fejegységétől függ, hogy pontosan mi valósítható meg. Egyéb esetekben pedig jellemzően egy modult telepítünk, amely képes a CarPlay és az Android Auto-n keresztüli tükrözésre is.

Újabb fejegységeken bizonyos feltételek teljesülése mellett szoftveresen tudjuk aktiválni a CarPlay-t, még újabb fejegységeknél pedig akár az Android Auto-t is. Amint kitöltitek az űrlapunkat, alvázszám alapján meg tudjuk mondani, hogy mi valósítható meg.

Ezen felül vállaljuk kényelmi extrák aktiválását az autó felszereltégének függvényében. Ilyen extrák lehetnek pl. ASS memória, Break Force Display határérték konfigurálás, digitális sebességmérő a BC menüben, ajtózárásra behajló tükrök, sportkijelző és még sok-sok más.

Szolgáltatásainkról a honlapunk Szolgáltatások menüpontja alatt is tájékozódhattok.

Mit takar a "modulos" megoldás?

A modul, amelyet teljesen elrejtünk a szem elől, gyakorlatilag egy mini számítógép, amely képes a telefon bizonyos alkalmazásait (Waze, Spotify, YouTube Music stb.) tükrözni az autó gyári kijelzőjére Apple CarPlay (iPhone) vagy Android Auto (Android készülékek) felületeken keresztül. A modul tehát nem rendelkezik önálló kijelzővel, hanem az autó gyári kijelzőjét és vezérlőjét használja, így biztosítani tudjuk a gyári megjelenést, hiszen nem távolítunk el és nem is cserélünk semmilyen berendezést az autóban. Bővebben erről a megoldásról ebben a blogcikkünkben olvashatsz.

Hova rejtitek el a modult?

Autója válogatja, hogy hol van hozzá hely. Jellemzően a fejegység alá tesszük a modult, vagy ha ott nincs hely, akkor a kesztyűtartó mögé, (tehát nem a kesztyűtartóba, hanem leszereljük azt, és mögé helyezzük a modult). A szemnek láthatatlan, a fülnek pedig hallhatatlan marad minden, ami a modult illeti, erre mindig különösen figyelünk.

Mikor van szükség az Árak oldalon is feltüntetett "gyári mikrofon szerelésére"?

Akkor lehet szükség mikrofonszerelésre, ha

  • az autóban nincs mikrofon;
  • vagy van mikrofon és Bluetooth telefonkihangosító, de nincs Bluetooth audio - azaz Bluetooth-on keresztül lehet telefonálni, de zenét hallgatni nem.

Amennyiben van telefonkihangosító és Bluetooth audio is az autóban (ha utóbbi van, akkor általában az előbbi is), tehát lehet telefonálni is és zenét is hallgatni az autóban, akkor a beszerelt modulon keresztül letiltunk minden beérkező és kimenő hangjelet, hogy az eredeti gyári rendszer kezelje mindezt. Így telefonhíváskor nem jelenik majd meg a modul lehetséges hangforrásként az okostelefonon, így nem is kell vesződni annak állítgatásával. A CarPlay/Android Auto ugyanúgy tudja majd kezelni a hanghívásokat és a zenelejátszást, de az autó gyári rendszerén keresztül történik majd minden hangkezelés.

Amennyiben van telefonkihangosító, de nincs Bluetooth audio az autóban, tehát telefonálni lehet, de zenét hallgatni nem lehet, akkor opcionálisan kérheted tőlünk, hogy elrejtsünk egy úgynevezett mikrofon elosztó kábelt, amelynek segítségével a mikrofontól érkező hangjelet el tudjuk juttatni a modulba is. Ekkor a modul a zenelejátszás mellett a telefonhívásokat is tudja majd teljeskörűen kezelni. Ez azért lehet praktikus, mert nem kell egyidejűleg külön csatlakozni az autó gyári fejegységéhez és a modulhoz is, és telefonhíváskor nem kell váltogatni a forrást, hogy hol szóljon a hang.

Nincs gyárilag kijelző az autómban. Mit tudtok ajánlani?

Forgalmazunk Linux alapú CarPlay/Android Auto kompatibilis kijelzőket, amelyek hasonmásai az adott autóba való gyári nagyméretű kijelzőnek. Azonban ezeket csak olyan gépjárművekbe tudjuk telepíteni, ahol már megvan a kijelzőnek a helye. Műszerfalvágással nem foglalkozunk.

Gyárilag kis képernyő van az autómban. Fel tudjátok kódolni a fejegységet, hogy támogassa a nagy képernyőt? Mit tudtok javasolni?

Pusztán felkódolni nem lehetséges a meglévő fejegységet, hogy nagyobb kijelzőt használjon, azonban több egyéb megoldás is szóba jöhet:

  1. Mi alapvetően itt is modul elrejtését javasoljuk - ez a leginkább költséghatékony, és a gyári megjelenéshez legközelebb álló megoldás. Azonban ekkor a kisméretű képernyőd megmarad. A modulos megoldásról fentebb vagy ebben a blogcikkünkben olvashatsz.
  2. Forgalmazunk továbbá Linux alapú CarPlay/Android Auto kompatibilis kijelzőket, amelyek hasonmásai az adott autóba való gyári nagyméretű kijelzőnek. A gyári kis képernyőket le tudjuk ezekre cserélni a fejegység megtartássa mellett, és akkor a gyári menü is megjeleníthető lesz ezeken a nagyobb kijelzőkön. Viszont fontos megjegyezni, hogy ez valamennyire el fog térni a gyári hatástól, hiszen utángyártott képernyőkről beszélünk.
  3. Gyárilag a kis képernyő akkor cserélhető nagyobbra, hogyha ezzel egyidejűleg a fejegységet is cseréljük. Ha a büdzsé engedi, akkor ez lehet a legideálisabb megoldás, azonban fontos megjegyezni, hogy pusztán az anyagköltség (beszerelési, telepítési díjak nélkül) fejegységtől függően több százezer forintba kerül. Mi nem foglalkozunk fejegység telepítéssel/cserével, de tudunk szakembert ajánlani.
  4. Kis kijelző helyére telepíthető Android alapú multimédiás rendszer is. Mi ezt alapvetően nem javasoljuk - egy jó Androidos hardver szintén zsebbe nyúlós tétel. A piacon elérhető olcsó Androidos készülékektől pedig óva intünk mindenkit. Az Android multimédiák előnyeit és hátrányait (inkább az utóbbit) a modulos megoldással szemben ebben a cikkben taglaljuk.
Gyári fejegység telepítésével, feltanításával foglalkoztok?

Nem, de tudunk ajánlani jó szakembert.

Tolatókamera beszerelésével foglalkoztok?

Kapacitás hiányában egyelőre nem, de moduljaink képesek utólagosan telepített parkoló kamerák kivetítésére. Ezeket a kamerákat forgalmazzuk is, csupán telepítésüket nem vállaljuk. Szakembert tudunk ajánlani.

Mi van, ha nem BMW-m van? Csak BMW-vel foglalkoztok?
  • Teljeskörűen jelenleg csak BMW-kbe nyújtunk szolgáltatásokat.
  • Audi/Volkswagen megkereséseket delegáljuk általunk is tesztelt, megbízható partner vállalkozónak.
  • Egyéb autók esetén érdeklődj egy űrlapkitöltéssel. Bizonyos esetekben csak a szükséges modult/tartozékot tudjuk beszerezni, egyéb esetekben a szerelést is tudjuk biztosítani.
Beszerelést vállaltok önmagában, ha van saját modulom/kijelzőm, amit be kell építeni?

Igen, vállaljuk a beépítést, de ebben az esetben csak a beszerelésre vállalunk garanciát, a termékre és annak működésére nem.

Mennyibe kerül a szerelés/aktiválás?

Mindenkori árainkról honlapunkon az Árak alatt tájékozódhattok. Ezek az árak kizárólag BMW gépjárművek esetében érvényesek. Egyedi igények esetén vedd fel velünk a kapcsolatot!

Fejegység, CarPlay, Android Auto

Honnan tudom milyen fejegységem van?

BMW-k esetében ez az útmutatónk segítségedre lehet: Milyen iDrive verzióval rendelkezem?. Egyéb márkák esetében vedd fel velünk a kapcsolatot!

Mi az az Apple CarPlay/Android Auto?

Az Apple CarPlay és az Android Auto olyan rendszerek, amelyek lehetővé teszik, hogy okostelefonodat csatlakoztasd az autó kijelzőjéhez, és azon keresztül biztonságosan használhasd annak funkcióit vezetés közben, fokozva a vezetési élményt. Ezek segítségével például navigációs alkalmazásokat (Google Maps, Waze, Apple Maps), zenelejátszókat (Spotify, YouTube Music, Apple Music) vagy üzenetküldő szolgáltatásokat érhetsz el. Videós alkalmazásokat (YouTube, Netflix, Max) biztonságtechnikai okokból kifolyólag nem! A rendszerek támogatják a hangvezérlést is (Siri, Google Assistant). Az Apple CarPlay iPhone-okkal, míg az Android Auto Androidos készülékekkel kompatibilis.

Aktiválható szoftveresen a CarPlay/Android Auto az autómban?

Újabb fejegységeken bizonyos feltételek teljesülése mellett szoftveresen tudjuk aktiválni a CarPlay-t, még újabb fejegységeknél pedig akár az Android Auto-t is. Amint kitöltitek az űrlapunkat, alvázszám alapján meg tudjuk mondani, hogy mi valósítható meg.

Tudok Netflixezni, Youtube-ozni CarPlay/Android Auto-n keresztül?

Nem. Habár prémium moduljaink támogatják a telefon teljes képernyőjének tükrözését, alapvetően nem ajánljuk a használatát. De nem csak mi mondjuk ezt - sem az Apple, sem a Google nem támogatja CarPlay/Android Auto-n keresztül az olyan videó streamelő alkalmazásokat, mint a YouTube, Netflix, Max stb. Ennek biztonságtechnikai okai vannak, amellyel mi is teljes mértékben egyetértünk.

Milyen kényelmi extrák aktiválhatók az autómban?

Ez az adott autó felszereltégétől függ. Ilyen extrák lehetnek pl. ASS memória, Break Force Display határérték konfigurálás, digitális sebességmérő a BC menüben, ajtózárásra behajló tükrök, sportkijelző és még sok-sok más.

Beszerelési helyszín, időtartam

Helyileg hol történik a szerelés/aktiválás?

Alapvetően Budapest XXII. kerületében szerelünk, emellett aktiválni Érden is szoktunk. Igény és megbeszélés szerint kiszállást vállalunk. Ingyenes kiszállási pontunk a Campona bevásárlóközpont mélygarázsában található, hogy amennyiben az ügyfelek nem szeretnék végigvárni a szerelést vagy esetleg családdal érkeznek, akkor kényelmesen el tudják ütni idejüket az áruházban.

Házhoz való kiszállást vállaltok? Mennyibe kerül?

Igen, vállalunk. Mindenkori árainkról honlapunkon az Árak alatt tájékozódhattok.

Mennyi ideig tart a szerelés/aktiválás? Meg lehet várni a helyszínen?

Az aktiválással 15-30 percen belül megvagyunk. A szerelés jellemzően 1-2 órát vesz igénybe, a helyszínen is megvárható. Ingyenes kiszállási pontunk a Campona bevásárlóközpont mélygarázsában található, hogy amennyiben az ügyfelek nem szeretnék végigvárni a szerelést vagy esetleg családdal érkeznek, akkor kényelmesen el tudják ütni az időt.

Fizetés, számlázás, garancia

Hogyan tudok fizetni?

Készpénzzel, utalással vagy Wise-on keresztül. Kártyás fizetésre egyelőre nincs lehetőség.

Cégre tudok számlát kérni?

Cégek és magánszemélyek számára egyaránt számlaképesek vagyunk, kft.-ként működünk.

Milyen garanciát vállaltok?

Alapvetően háromféle garanciát különböztetünk meg: termékgaranciát, beszerelési garanciát és "baráti garanciát".

A beszerelt termékre 1 év garanciát vállalunk: ha 1 éven belül bármilyen probléma merül fel az általunk értékesített és beszerelt termékkel kapcsolatban, akkor cseréljük vagy a teljes árat (termék+beszerelés) visszaszolgáltatjuk.

Ha a beszerelés nyomán bármilyen alkatrészt megsértenénk, természetesen önköltségen javítjuk/cseréljük.

Továbbá vállalunk egy általunk elnevezett "baráti garanciát": amennyiben meggondolod magad, és mégsem tetszene, amit beszereltünk, úgy 2 héten belül visszavásároljuk tőled a beszerelt terméket teljes áron, csupán a szerelési költséget tartjuk meg.

Az oldal sütiket (cookie-kat) használ a legjobb felhasználói élmény érdekében. Az oldalon való böngészéssel hozzájárulsz a sütik használatához. További részletek az Adatkezelési Tájékoztatóban.